2011. február 23., szerda

Színes tinták helyett, színes sajt


Igen az e heti sajt adagom most színesben készült el. A lila céklával sóval és római köménnyel, a zöld mángold és koriander levéllel fokhagymával pici citrommal és sóval készült.

Szendvicsnek is betöltöttem, kukoricás kenyér közé töltve.
A kukoricás kenyér leírása, Urbán Vali  receptjei között található a honlapján, de ide is bemásolom:

"Vágd le a kukorica szemeket a kukoricacsőről, és tedd bele az aprítóba, majd öntsd hozzá a többi hozzávalót és aprítsd, amíg sima állagú nem lesz. Tedd a masszát az aszaló tálcájára, és aszald, míg ropogós nem lesz. Kísérletezhetsz többféle ízesítéssel, pl. fokhagyma, paradicsom, chili, stb."
Mirelit kukoricából készítettem pritamin paprikával.


Bevallom nem találtam sok helyen utalást a nyers oldalakon, hogy ez az agar-agar dolog jó vagy nem? Aztán ahogy ezt a könyvet sokadszor újra olvastam, és a receptekhez jutottam, több helyen is találkoztam az agar agar használatával  (sütés nélküli tök pástétom, friss biogyümölcs torta) De az elméleti részben is foglalkozik az alga fogyasztás hasznosságával. Ha a Hippokratesz Intézetnek jó, akkor nálam is elő fog fordulni a jövőben is ::))

A recept:

Alap sajt recept:
300 ml víz
2 teáskanál agar agar por
100g kesudió (nálam most napraforgó mag volt, melyet egy éjszakán át áztattam)
12g étkezési élesztő pehely vagy élesztőpor inaktív (én ezt kihagytam mert nem szeretem)
3 evőkanál citromlé
2 evőkanál tahini
1 / 4 tk só
1 fokhagyma gerezd


Forraljuk fel a vizet, és szórjuk bele az agar-agar port. Keverjük össze, és főzzük kb 3 percig. Várjuk meg mígy 40 fok alá hűl.
Turmixoljuk a többi hozzávalót krémesre, majd a kézmelegre visszahűlt agar agarral összekeverve tehetjük formába. Pár óra hűtés után szeletelhetővé dermed. 


Ezt mindenki a saját szája íze szerint készítheti, ha tömörebb sajt a vágy akkor 2 dl víz legyen csak, ha túró szerű akkor lehet 4 dl a víz. Fontos: hideg vízbe kell az agar agart feloldani. Hántolt mandulával szép sárga lesz a sajt színe. Nyugodtan lehet kóstolni mielőtt dermed, mert az íze az nem fog változni.

Ez az alap sajt recept mely most úgy változott, hogy 1 dl vízzel turmixoltam a mángold levelet és 5 dkg napraforgómagot meg a fűszereket. Másik adagba egy kis céklagumó 1 dl víz és 5 dkg áztatott napraforgó mag került és a bevezetésben leírt fűszerek.  1 dl vízzel főztem meg 1 teás kanál agar agart. Kihűlés után elfeleztem az agar agaros elegyet és a színes szószokba kevertem. Formákba öntve hűlt ki.

5 megjegyzés:

Nagy Szaffina írta...

Látom mostanában nagyon színkavalkádban vagy! Ez csudi jó! A színes sajtos frappánsak!

Alma írta...

Szia! Receptet esetleg lehetne kérni? :)

ezisén írta...

Szaffina Köszönöm szépen, látom a céklával 1-et gondoltunk ::)

Alma
A végén leírtam a receptet, remélem el fogsz igazodni rajta, ha nem még pontosítom.

Alma írta...

Köszönöm szépen a receptet!

Sütő Mónika írta...

Ezek a sajtok gyönyörűek, mosolyt csalnak az arcomra és a lelkembe.
Milyen szép lehet felkockázva, szeletelve, kenve....

Gratulálok, mestermű!
És mi lenne, ha még meg is kóstolhatnám....!?:-)