2011. április 15., péntek

Mandula

Kicsit szeretnék erről a finom csonthéjasról írni.
Bevallom én mostanában kimérve vettem piacokon mikor hogy, de általában 3 eFt körüli áron. Abban a hitben vásároltam, hogy ez bizony hazai Balaton felvidékről származó mandula. Nem bio, de legalább hazai.

Aztán egy beszélgetés felnyitotta a szememet, hogy nem. Ez bizony Kaliforniából származik, ahol hatalmas ültetvényeken termesztik, és repülőgépes növényvédelemben részesítik a fákat a tenyészidőben sokszor.

Igen a Balaton-felvidéki bio drágább, kb másfélszeres az ára mint a kaliforniai manduláé, ez szól ellene .

Kiegészítés tőlem 2011-06-27

Szóval egy hónapja újabb titkok lebbentek fel a Kaliforniából (de az USA ból bárhonnan) származó mandulával kapcsolatban. NEM NYERS. Egy amerikai nyers evős blogon láttam, hogy nagy lelkesen meséli valaki hogy Olaszországból vásárol nyers mandulát. Kicsit meredeknek tűnt de ahogy olvasgattam a kommenteket és több becsatolt oldalt, egyértelművé vált, hogy valamilyen furcsa szabály miatt hőkezelni kell a mandulát még értékesítés előtt.
Tájékoztatásul : Bio piacon 3800 Ft a hazai nyers bio mandula.  (nem én árulom és nem is termelem)

Újabb kiegészítés 2012-04-15

Az ösztrogén-progeszteron előadáson vetődött fel a megoldási javaslatok között, hogy mivel a xenoösztrogének zsírhoz kötődnek, az ilyen élelmiszer feltétlen legyen bio.

Nincsenek megjegyzések: