2011. május 17., kedd

Tanácsok az úton maradáshoz


Kicsit olvasgattam az  interneten a sok külföldi oldalon, mit is tanácsolnak  "bukdácsolás" ellen. Ide írom amit találtam, persze a lista nem teljes:

  1. Vegyél részt ilyenkor egy nyers tanfolyamon, vagy olyan vacsorán melyen finom nyers ételeket szolgálnak fel.
  2. Próbálj ki valamilyen új ígéretes nyers receptet.
  3. Kényeztesd magad finom nyers desszerttel. Most ne törődj a kalóriákkal, készíts ízletes különlegességet magadnak, ez még mindig ezerszer jobb mint a hagyományos ételek bármelyike.
  4. Csatlakozz egy nyers közösséghez.  ( Nekem ez segít a legtöbbet!!! a potluck (ha eljutok), és a többiek  tanácsa, tapasztalata, receptjeik stb)
  5. Fogd fel úgy az egészet mint egy hobby, egy nagy kaland, vagy valami hasonló. Ezek bármelyike csak akkor működik ha időt és energiát fektetünk bele, ilyen a nyers étkezés is. 
Egy másik felsorolás Karen Knowlertől :
1/ Tudatosítsd magadban a nyers ételek fogyasztásának fontosságát. Tanulmányozd és értsd meg a nyers evés lényegét.
2/ Minden nap egyél (igyál)sok sok zöldet.
3/ Légy kreatív, ismerj meg minél több étel készítési módot, készítsd el régi kedvenceidet nyers módon.
4/ Gyűjts össze saját "túlélő" recept gyűjteményt, melyek ízletesek (ez nagyon fontos) könnyen és gyorsan elkészíthetőek akkor is ha nagyon elfoglalt vagy.
5/ Készíts étkezési tervet egy hétre előre, így biztosítsd a magad számára hogy minden tápanyagot megkapsz az étkezéseid során, mert a hiányos egyoldalú étkezés még ha nyers is, előbb utóbb problémákhoz vezet.

Nekem ahogy írtam is a legtöbbet a havi találkozások adták. Sajnos nem sikerül mindíg eljutnom, talán más is így van ezzel. Mit szólnátok ha tartanánk heti rendszerességgel egy Skyp-os beszélgetést, valamelyik hétköznap este. Itt bárki bekapcsolódhatna, kérdezhetne, az is aki még nem vette a bátorságot hogy személyesen eljöjjön egy találkozóra. Úgy látom egyre többen fogyasztanak zöld leveket tudatosan, és próbálkoznak a nyers evéssel.

Szóval én már sokat kaptam ettől a közösségtől, szeretném ezt tovább adni. Ha bárkinek tudok segíteni szóljon, de mivel nem biztos hogy meghallom, az sem baj ha ír is ::))





Nincsenek megjegyzések: