2011. augusztus 4., csütörtök

Fűszerszámok+ kakukktojás

Mivel a kertünk nagy része a Férjemé és a fóliáké na meg az eladásra termesztett dísznövényeké, így nekem a fűszernövények maradnak. Régebben sokat próbálkoztunk, hogy megoldjuk a zöldségtermesztésünket is, de a fóliában ez nem megoldható, mivel ott a sajnos permetezni, kell. Még a böjtünk alatt kaptam Ildikótól a lila bazsalikom magot amit akkor gyorsan el is vetettem, aztán az én részemet kiültettem
Kicsit kisebb növésű, de nagyon intenzív aromájú növény. Sajnos a belőle készült pesztó már ugyan olyan sötét zöld színű lett mint a hagyományos bazsalikomból készült.

 Aztán vettem még thai bazsalikomot és különböző mentát csoki ( igen nem elírás) és eper mentát, is a meglévő normál mentám mellé. Persze folyamatosan ültetem a koriandert, a csombor,oreganó, majoranna salvia, kakukkfű és rozmaring szerencsére évek óta a kertünk lakója.
Igyekeztem a lehető legtöbbet begyűjteni mindegyikből, a bazsalikomból pesztó készül a többieket szárítom, illetve mostanában inkább aszalom mert az időjárás nem kedvez a szabadtéri szárításnak.
És akkor a kakukk tojás. Érdekes módon ezt a növényt a nagybani virág piacon árulták Szigetszentmiklóson mint egyszerű kúszó levél dísznövényt. De azért megsúgták, hogy valójában ez a batáta. Nem igazán akartam elhinni ezért az interneten keresgéltem és amit találtam az meggyőzött, legalábbis a levele nagyon hasonlít, a növény tényleg kúszik, aztán hogy rejteget-e valamit a számunkra majd ősszel kiderül. Szóval ha láttok a virágárusnál ilyen növénykét és van egy nagy dézsátok, vagy szabad kertrészetek akkor próbáljátok ki.

Nincsenek megjegyzések: