2011. január 2., vasárnap

Boldog 2011 es esztendőt


Kicsit elmaradtam a blogomtól, főleg olvasgattam a többiek bejegyzéseit. Sajnos december elején egy csúnya megfázás ért utol. Mivel előtte tértem át a nyers étkezésre azt hittem tisztulási reakció. Így 2 hétig csak házi módszerrel kezeltem magam, kevés sikerrel. Ha valahogy össze akartam szedni magam Karácsony előtt, így szégyen szemre orvoshoz kellett fordulnom. Valószínű tényleg ez volt a megoldás mert már a gyógyszeres kezelés második napján nagyon jól éreztem magam, főleg ahhoz képest hogy előtte milyen volt a közérzetem.

Mivel azt hittem, a nyers ételre adott reakcióm ez az állapot, elkezdtem főtt fűszeres gyömbéres leveseket enni, aztán meg sok mindent ami nem jó irányba vitt. Készültek nyers édességek és ételek is, de a Karácsony előtti hajtásban sokszor csak a reggeli zöld smotie készült el aztán semmi...... A hagyományos sütemények fogyasztása persze beindította a túlevést is ....

Így persze a kezdeti energiaszint növekedés és a vele kapcsolatos pozitív hatások is elmaradtak.A két ünnep között is nagy volt a családi jövés menés, s mivel távolabbi rokonaim azt nem tudták 20 éve megtanulni hogy húst nem eszem, azzal már nem sokkoltam őket hogy semmit sem, így az új évre maradt az ismételt startkőre állás.

Átolvastam több angol nyelvű blogot-honlapot melyek a nyers étel és fogyás témakörével foglalkoznak. ( Azt látom, hogy ez is egy komoly iparággá nőtte ki magát, de ezzel legalább azonosulni tudok : napi étrend, napi e-mailek, bevásárló lista, telefonos kapcsolat stb)

Több mindenben eltérnek a vélemények, például a diófélék és avokadó fogyasztás engedélyezésében, van aki a GI alapján csak közepes vagy alacsony glikémiás indexű gyümölcsöket ajánl, ami fontos viszont a sok nyers zöld színű leveles zöldség és a napi mozgás (van aki 2 óra gyaloglást javasol minden nap de minimum 1 órát).

Szóval, szép lassan visszatérek a lehetőleg 100% nyers ételek birodalmába. Ma mindezt már teljesítettem is igaz a gyaloglás csak 35 perc volt.
 

Nincsenek megjegyzések: