2011. április 5., kedd

4.hét Böjt

Hát mindig vége egyszer mindennek. Így az 5 napos távollétemnek is.

Kisújbányán ebben a gyönyörű házban voltunk.
A kertben menyasszony -vőlegény, koszorúslány, és hátul a két tanú várja a betérőket.
Ez a gyönyörű szilvafa éppen virágba borult és olyan illatot árasztott, hogy nem győztünk betelni vele.
Persze a napunkat búzafűlével kezdtük. A házat a Barátnőm ismerősei adták bérbe, így egy teljesen felszerelt konyhát is megörököltünk. Persze a prést, búzafüvet, bio zöldséget gyümölcsöt vittük magunkkal. A búzafű után elkészítettük a napi fél liter alma-sárgarépa gyömbér cékla és a kiránduláson szedett, medvehagyma, csalán, boglárka leveléből préselt levünket, ne meg 1-1 termosz teát készítettünk és útra keltünk. Minimum 3-a maximum az 8 óra volt amit a szabadban töltöttünk ebben a gyönyörű időben, ennek 80% át menéssel és mivel ez hegyes dombos vidék a vérkeringésünk is megkapta a szükséges impulzust.. Mindkettőnknek nagyon szép színe lett, mert "ebédidőben" ha volt szélvédett napos hely midig napfürdőztünk is.

Bejártuk Püspökszentlászló környékét, voltunk a Zengőn,  Hidasi völgyben
(a képen talán látszik ez a mohaszőnyegen át érkező "vízesés")
és Óbányai völgyben.


Finom forrásvizet ittunk, és rengeteg medvehagymát szedtünk.

Szombaton a fogyó hold utolsó napján epe-és máj tisztítást végeztünk. Nem tudom, én mindig megfogadom, hogy nem ezt soha többet nem csinálom, aztán valahogy évente minimum egyszer mégiscsak, mert tudom, hogy hasznos.Csak azt a 8 dl keserűsót amit 4* elosztva meg kell inni, és ennek a következményét tudnám feledni. Azt viszont nagy örömmel nyugtáztam, hogy sokkal kevesebb zöld "izé" ürült ki a májamból másnapra, mint korábban, nagy valószínűséggel a november óta iszogatott sok zöld lének köszönhetően.

Mindkettőnknek nehéz éjszakája volt így csak vasárnap délutánra szedtünk össze magunkat annyira hogy sétálni menjünk, a közeli Róka hegyre, és környékére.

Itt sajnos valahol sikerült összeszednem egy kullancsot, amit hétfőn reggel észleltem. Barátnőm azonnal kiszedte spéci csipesszel és teafa olajjal lekezeltük, még egyáltalán nem szívta meg magát, fogalmam sincs hogy már ekkor is fertőz vagy sem?. Most csak drukkolni tudok, hogy ne legyen fertőzött, illetve ha mégis akkor inkább a Lyme kór mint az agyhártya gyulladás. Ha egyik sem akkor tuti beoltatom magam és a családomat az agyhártya gyulladás elleni oltóanyaggal. Ráadásul két féle kullancs riasztó is volt velem, de csak a csípés után használtam ((:: Szóval kérlek vigyázzatok, mert bárhol, még Budapesten is össze lehet szedni, és a Lyme kór jól gyógyítható, de az agyhártya gyulladásnak komoly szövődménye van.

Én a máj tisztítás után nehezen bírtam a böjtöt, nem éhes voltam, de már ekkor inkább erőszak volt, mint élvezet. Azért hétfőn még nem ettem, viszont kétszer ittam ume-shoyu -kuzu teát (makrobiotikus gyógyital ) és nagyon nem kívántam a levet, így ma már két almával megtörtem a böjtöt. Szép lassan visszatérek majd a nyers étrendemhez.

8 megjegyzés:

Sütő Mónika írta...

Nagyon vártalak, hiányoztál, hiányoztak az írásaid...!
Jó hogy megint vagy:-)
Csodás helyen voltatok, jók a képek köszönjük. Az a házikó is bájos, kár hogy én nem lehettem ott, nagyon jól hangzik ez a pár nap, bár az a májtisztítás, olyat még nem csináltam. Anyáék szokták, talán majd egyszer én is.
Akkor most nagyon jól vagy ugye?!
Puszi Neked!:-)Jajj de örülök:-)))

Zsuzsi írta...

Szia! Gyönyörű helyen voltatok, irigyellek...:)
Ez a májtisztítás az, amikor citrom-olívaolaj kombót iszunk este? Nálam semmi hatása nem volt, bár nem volt olyan szörnyű a keverék, mint ahogy gondoltam. Lehet többször neki kéne futni, mert sajnos nem vagyok az egészség szobra. Még :)

ezisén írta...

Mónika (((((((((((((())))))))))) Igen nagyon nagyon jól vagyok!!!

Zsuzsi igen ez az, de a keserűsó is kell hozzá, mert az nyitja meg a májban azokat az utakat, csatornákat ahol a koleszterin dugók, és ezek a zöld kisebb nagyobb golyók találhatóak, és ettől működik rosszul a máj. A citrom-oliva meg fellazítja ezeket a göböket így szépen eltávoznak. Régen én is keseresű só nélkül csináltam, az nálam sem sokat ért. Ha így csináltad és nem láttál "eredményt", akkor egészséges a májad. Bevallom én már többször csináltam, de "eredmény" mindig volt, igaz most volt a legkevesebb. Másik. hogy másnap délutántól és azt követően, egy felszabadult megkönnyebbült érzés van az emberen, és az is jó.

Zsuzsi írta...

Hű, ezt a keserűsó dolgot nem tudtam, illetve nem tudtam, hogy ezért kell...akkor hamarosan jön a következő menet!
Köszi!

Zsuzsi írta...

Bocs, még meg akartam kérdezni, hogy van akkor pontosan? Mármint a keserűsóval. Nekem a levet este 10 kor kellett meginni, gondolom akkor csak max ennyi egyezett...

ezisén írta...

Itt van az a leírás amit én követek:
http://www.zoldujsag.hu/cikk.php?id=52&bb=953

Van olyan is hogy 2-4-6-8 kor keserűsó és 10 kor az olajos keverék. Azt nem próbáltam. De az előző bevált, csak tényleg kicsit legyengít, ezért olyankor kell csinálni amikor ezt megengedheted magadnak.

Sophia írta...

Nagyon szép a hely, és a házikó is milyen gyönyörű! Gratulálok a léböjtödhözm és örülök, hogy jól vagy:) Még én sem csináltam májtisztitást, talán majd egyszer...

Úgy irigyellek, legszivesebben én is elvonulnék valami csöndes helyre, magammal vinnék sok gyümölcsöt és zöldséget, és csak boldog lennék!

Sok sok puszi

Nagy Szaffina írta...

Én is szoktam inni citromlé-olajos italt böjtkor, és nagyon jó! ( keserű sót még nem próbáltam, de úgy érzem teljesen egészséges a májam)A hely valóban gyönyörű!