2012. március 7., szerda

Ahol most tartok

 
Tudom, ez egy receptes blognak indult, de ahogy látom kimerült a recept gyártás és nem csak nálam. Tavalyi és azelőtti sűrű bejegyzések mindenhol alábbhagytak mára, s ahogy figyelem nem csak a hazai  de a külföldi blogok bejegyzései is ritkulnak. Talán azért is mert velem együtt sokak étrendje sokat egyszerűsödött, tisztult. Néha csak gyümölcs, máskor reszelt cékla répa almával még Lajos Atya receptje szerint. Ezeket nem igazán érdemes fotózni ::))

Ezért kicsit napló szerűen (igen ezt naponta jó lenne írni, de mindig elmarad) írnék arról ahol most tartok, azokról e felismerésekről, "aha" dolgokról  amikre mostanában jutottam.

Mert a keresést azt nem adtam fel, csak  a megoldás az mindenkinek egyedi tehát amit leírok az nálam bevált de senkit nem szeretnék semmiről meggyőzni, inkább arra szeretnélek ösztönözni, hogy a botlások bukdácsolások ellenére is meg lehet és kell találni a megoldást. Most is meggyőződésem hogy az egészséghez 90% ban a megfelelő táplálkozáson át vezet az út.

Nálam akkor tud hosszabb távon működni bármi ha értem az okát. Szerintem az étkezési korlátok is ilyenek. Ha megértem (és végre megértettem) hogy mitől és hogyan lett beteg a Nagyapám és a Szüleim annak ellenére hogy látszólag majd kicsattantak az egészségtől. Miért nem érzem magam 100% ban egészségesnek, miért faggatott egy éve az indiai ayurvédikus orvos a pajzsmirigyem és hasnyálmirigyem állapotáról?  Akkor könnyebb betartanom a dolgokat. Nekem kevés az hogy egyél zöldséget és gyümölcsöt és olajos magokat lehetőleg nyersen, és mostantól életed végéig mert tele van enzimmel. De miért jó ez nekem, hogyan hat, miért lehet egészséges az aki párolva eszi ugyan ezt?

Miért nem javultam 20 év makrobiotikus étkezéssel, hisz azt is azért választottam hogy megőrizzem az egészségemet?
Miért nem beteg a környezetem, vagy kevésbé mióta D vitamint C vitamint és omega-3 at szedetek velük.
Honnan szerzem be  ezeket?
Miért fontos a Magnézium, (ne nem az amit reklámoznak, mert az fel sem szívódik sajna)
Jó-e a nyers konyhában az olajos mag, illetve tudod-e hogy mi lehet a gond ha ezt így teszed hosszú távon?
Honnan tudod vizsgálatok sora nélkül hogy glutén érzékeny vagy-e?

Sajnos nem tudok olyan szinten angolul hogy a nyers konyha mélyebb elméletéről olvassak. Ami könyv magyarul is elérhető és nem receptes akkor nagyon kevés marad. S a maradék sem vezeti végig, a betegség kialakulásának a gyökér okát, némelyik túl tudományos, vagy egyáltalán nem az.
Nyers elméleti fórumot is csak egyet találtam, de ott inkább elbeszélnek egymás mellett. van akit jó 10 éve személyesen is ismerek, de ugyan azt a lemezt szajkózza még azóta is. Kevés a szakmai tudás, sok a másik le-elnyomni vágyása. Így paleo fórumot olvastam az elmúlt időszakban és rengeteget tanultam ezekből. Néhányan nagyon komoly tudással rendelkeznek, biokémia és egyéb téren. S van is idejük, nyelvtudásuk ezzel foglalkozni, és van szándékuk ezt tovább adni!!!!  Rengetegszer érintődik témaként, példaként a nyers étkezés, sokan kb 80% ban így is étkeznek.

Szóval mostantól gyakrabban jelentkezem ...


4 megjegyzés:

tűzkő írta...

hát igen, ha kilőjük a tejet, a gabonát, a hüvelyeseket és még a húsokat is - ha valaki vega - tényleg nem nagyon marad más út, mint a nyersevés.
Kíváncsian várom a további bejegyzéseidet.
Én is szoktam vegaként paleo fórumokat olvasni (esetleg belinkelnéd, hogy melyikeket olvasod?) , és vannak benne jó dolgok, de aztán mindig elborzadok azon, hogy egyesek képesek reggeltől estig húst meg zsírt enni. Már arról is olvastam bejegyzést, hogy miért káros a gyümölcs és miért ne együk (egyébként egy értelmes doktornő blogjában). Sokan olvassák és sokan bólogatnak hozzá. Szomorú dolgok ezek.

Zsuzsanna írta...

A gluténérzékenység más néven lisztérzékenység tesztelésére tudtommal recept nélkül is kapható egy kis tesztelő, amivel otthon, saját magad egy parányi szúrással nyert vérből elég nagy biztonsággal megtudhatod, lisztérzékeny vagy-e. Nézz be a liszterzekeny.hu oldalra.
A helyedben mindenképp szakorvoshoz, nem természetgyógyászhoz fordulnék.
Az ember könnyen belesüpped a bizonytalanságba, magára marad a kételyeivel és folyton az egészséges életmódon és diétán jár az esze - pedig az életünk nem erre való.

ezisén írta...

Kedves Tűzkö!
Köszönöm hogy ere jártál , én is szoktam nálad nézelődni ::))
A peleo fórum amit figyelek az ez: http://szendigabor.freeblog.hu/archives/2012/02/19/A_paleoorvoslas_betegsegelmeleterol/ Itt descalcez és warren hozzászólásit szoktam figyelni. Most is éppen "Zimonyi" doktornő honlapján megjelent állítást vesézik ki mint már oly sokszor.

ezisén írta...

Kedves Zsuzsanna!
Neked is köszönöm a hozzászólásod. A gluténnel kapcsolatos állításod az én jelenlegi tudásom, és személyes tapasztalatom szerint csak részben igaz, fogok erről majd írni.